1%
Logo akcji 1%

Czy wiesz, że możesz nam pomóc rozwijać Olimpiadę Cyfrową, przekazując 1% swojego podatku? To bardzo proste - wystarczy, że w zeznaniu podatkowym podasz nasz numer KRS 0000070056.

Dowiedz się więcej

x

FINAŁ

INFORMATOR

KURS ELEARNINGOWY

WEBINARY

WEBINARY

Czyli wsparcie dla wszystkich, którzy chcą przygotować się do udziału w Olimpiadzie Cyfrowej przygotowane wspólnie z firmą Samsung – naszym Partnerem Strategicznym.

Dla kogo?

Zobacz webinary edycji 2018/19:

1. Wszystko, co potrzebujesz wiedzieć, by wziąć udział w Olimpiadzie

22 października 2018 (poniedziałek), g. 18:00
Katarzyna Górkiewicz, Fundacja Nowoczesna Polska

Na czym polega Olimpiada Cyfrowa? Dlaczego warto wziąć w niej udział? Dla kogo jest Olimpiada? Jak wyglądają poszczególne etapy? Jakich pytań i zadań można się spodziewać? Jak się przygotować? Gdzie szukać wiedzy, informacji, inspiracji? Jak nauczyciel/ka może wesprzeć swoich uczniów i uczennice? Tego wszystkiego dowiecie się podczas naszego pierwszego webinaru. Będzie też czas na zadawanie pytań! Zapraszam gorąco.

Katarzyna Górkiewicz – trenerka, koordynatorka projektów i autorka materiałów edukacyjnych. Członkini Rady Programowej Warszawskiego Programu Edukacji Kulturalnej. Od dziesięciu lat współpracuje z organizacjami pozarządowymi i instytucjami kultury, angażując się w projekty edukacyjne. Była związana z Centrum Nauki Kopernik i międzynarodowym programem Klubów Młodego Odkrywcy, jako trenerka pracująca z nauczycielami i koordynatorka całego programu. W Centrum Edukacji Obywatelskiej i Fundacji Szkoła z Klasą prowadziła projekty badawcze i edukacyjne, specjalizując się w tematyce środowisk uczenia (się) i partycypacji. W Fundacji Nowoczesna Polska koordynuje Olimpiadę Cyfrową i Koalicję Otwartej Edukacji. Realizuje projekty z pogranicza edukacji kulturalnej, nauk przyrodniczych i społecznych. Opracowuje autorskie programy szkoleń, jest autorką publikacji dla nauczycieli oraz materiałów edukacyjnych. W roku 2018 wyróżniona przez Szerokie Porozumienie na Rzecz Umiejętności Cyfrowych (SPRUC) na liście 100 osób, które w sposób szczególny, swoją aktywnością przyczyniły się do rozwoju umiejętności cyfrowych w Polsce.

2. Jak zostać youtuberem?

29 października 2018 r. (poniedziałek), godz. 19.00-21.00
Dawid Łasiński, Pan Belfer, nauczyciel z internetów

Kim są youtuberzy? Dlaczego stają się idolami młodzieży? Co wpływa na ich ogromną popularność, sławę i… tak, tak, także często pieniądze? Porozmawiamy o warunkach, jakie trzeba spełnić, aby stać się youtuberem? O tym, czy każdy z nas ma takie predyspozycje lub czy każdy może nabyć potrzebne umiejętności?
Dawid podczas spotkania opowie o wielu aspektach funkcjonowania na You Tube, opowie o stronie marketingowej, finansowej, ale również poruszy kwestię prawne związane z tworzeniem na kanale YT.
Prowadzący podzieli się także swoimi doświadczeniami w zakresie merytoryki i technikaliów w kontekście prowadzenia kanału na You Tube. Przekaże praktyczne wskazówki zainteresowanym tematem, podpowie, od czego zacząć, jakich błędów warto unikać.

Uwaga! Wbrew pozorom to webinar nie tylko dla uczniów. Zapraszamy serdecznie także nauczycieli.

Kanał na You Tube Dawida Łasińskiego

Dawid Łasiński – Pan Belfer- absolwent UAM w Poznaniu na wydziale chemii. Od 2007 r. nauczyciel chemii w Gimnazjum w Koziegłowach. Pasjonat nowych technologii i ich kreatywnego wykorzystywania w edukacji. Twórca i założyciel Szkolnego Koła Filmowego z którym zdobył wiele nagród i wyróżnień. Od 2014 r. razem z uczniami prowadzi Młodzieżową Telewizję Kulturalną CoolturalnaTV, w ramach której powstają reportaże z gminnych imprez kulturalnych i sportowych.
W ciągu ostatnich dwóch lat udało mu się zebrać na rozwijanie pasji wśród młodzieży wsparcie od różnych sponsorów w wysokości ponad 40 000 zł. W lutym 2017 roku wystartował z projektem Pan Belfer – nauczyciel z Internetów, w ramach którego prowadzi na żywo, dostępne dla każdego, transmisje powtórek z chemii. Jego kanał na YouTube ma prawie 15 000 subskrypcji i ponad 4 000 000 minut wyświetleń, a fanpage w serwisie Facebook polubiło ponad 6000 osób z całej Polski.

3. Blogowanie jako pomysł na budowanie swojego e-portfolio

6 listopada 2018 r. (wtorek), godz. 14.00-16.00
Anna Krawczyk, blogerka

Dlaczego warto blogować? Jak znaleźć pomysł na swojego bloga czyli pisz o tym, na czym się znasz i co Cię interesuje.
Czym powinien wyróżniać się dobry blog? Omówienie tematu poprzez analizę różnorodnych przykładów.
Warsztat blogera – czy wystarczy dobrze pisać, aby prowadzić swojego bloga? Wskazówki dla początkujących, ale także dla tych, którzy już pierwsze kroki w blogosferze mają za sobą, z uwzględnieniem aspektów prawnych.
Blogowanie szansą na sukces i pieniądze? Na pewno blogowanie może stać się sposobiem na życie zawodowe, które pozwala łączyć swoje pasje z zarabianiem pieniędzy. Prowadząca opowie o tym, jak blogerzy zarabiają, na czym, ale także odniesie się do własnych sukcesów i porażek w blogowaniu.

Anna Krawczyk – polonistka komparatystka, sercem wiecznie bibliotekarka, do niedawna związana z samorządem lokalnym. Działa w sieciach (Labib, Superbelfrzy), jest trenerką w projekcie Mistrzowie Kodowania oraz członkinią stowarzyszenia Hackerspace Silesia, koordynuje działania Koduj dla Polski na Górnym Śląsku. Od dziewięciu miesięcy mama Antoniny na pełnym etacie.

4. Często? Z umiarem? Pobieżnie? Aktywnie?… Czyli o tym, jak korzystamy z internetu.

15 listopada 2018 r. (czwartek), godz. 16.00-18.00
Karolina Żelazowska, edukatorka, trenerka

Bez internetu mało kto dziś wyobraża sobie funkcjonowanie w świecie. Coraz częściej to masowe korzystanie z sieci wiąże się jednak z poważnymi wyzwaniami, między innymi związanymi z zapanowaniem nad ogromem informacji, które do nas docierają, rzetelnością i wiarygodnością tych informacji, ale też zapanowanie nad naszym czasem, który poświęcamy na „coś sprawdzam”, „tylko odpiszę na maila”, „a tak sobie przeglądam jakieś strony”, „zagram sobie”, czy „tylko oglądam filmiki”… Jak zapanować nad światem cyfrowym? Kiedy możemy mówić o e-uzależnieniach, a kiedy o problematycznym używaniu internetu? Podczas spotkania porozmawiamy o nawykach, rytuałach i jakości czasu spędzanego w świecie cyfrowym, a także podzielimy się sprawdzonymi sposobami na świadome, twórcze i atrakcyjne dla użytkownika uczestniczenie w przestrzeni internetowej.

Karolina Żelazowska jest trenerką Mistrzów Kodowania, a także trenerką CEO, członkinią grupy Superbelfrzy
i Emisariuszką Bezpiecznego Internetu w programie Cybernauci, programu prowadzonego przez Fundację Nowoczesna Polska. Specjalistka-praktyk z zakresu edukacji domowej. Formalnie: pedagog wczesnej edukacji. Praktycznie: tutor na dwóch poziomach szkoły podstawowej, trener. Aktywnie biega, jeżdzi na rowerze (MTB i szosa). Hobbystycznie: ilustrator i pożeracz książek. W Szkole z Klasą 2.0 jest nauczycielką, koordynatorką oraz moderatorką.

5. Programowanie w pigułce

11 grudnia 2018 r. (wtorek), godz. 18.00-20.00
Krzysztof Jaworski, trener
Adam Zieliński, programista

Stawiamy sobie ambitny cel – w 2 godziny opowiedzieć o programowaniu – w ogóle i choćby w minimalnym stopniu w szczególe. Będzie o tym, czym jest programowanie, czy faktycznie programowanie to szansa na sukces w przyszłym życiu zawodowym, co tak naprawdę robią programiści w swojej pracy i jak zostać programistą, jakiego języka programowania należy się uczyć, jak Polska wypada w tym obszarze na tle świata…?
Podczas spotkania prowadzący opowiedzą także o aspektach prawnych i finansowych w świecie programowania (będzie o #hard i #soft :)).
Będą przykłady, anegdotki, smaczki, konkretne podpowiedzi, mnóstwo inspiracji i trochę wyzwań.

Spotkanie poprowadzą:
Adam Zieliński – programista, ale także trener programowania w programie Mistrzowie Kodowania. Przede wszystkim programuje w języku Java. Jak na programnistę przystało nie tylko pisze programy i je pizzę, ale interesuje się także nowymi technologiami, literaturą, muzyką, Magic the Gathering, Role Playing Games, grami komputerowymi. Prelegent i uczestnik na Scratch Conference 2017 w Bordeaux i Scratch Conference 2018 na MIT.

Krzysztof Jaworski – koordynator i trener programu Mistrzowie Kodowania. Absolwent Akademii Pedagogicznej w Krakowie oraz Uniwersytetu Szczecińskiego, oligofrenopedagog. Ukończył studia podyplomowe dotyczące coachingu.
Przez 7 lat pracował w szkole podstawowej jako pedagog specjalny. Laureat konkursu Innowacyjny Nauczyciel 2013. Absolwent programu Future Classroom Lab realizowanym przez European Schoolnet w Brukseli.
Trener edukacyjny. Współpracował m.in. z Centrum Edukacji Obywatelskiej, Fundacją Orange, Fundacją Nowoczesna Polska. Autor publikacji naukowych, artykułów i scenariuszy dedykowanych nauczycielom.
Prelegent na wielu konferencjach edukacyjnych m.in.: Inspiracje, TEDxPiotrowskaStreetSaloon, Zlot Innowacyjnych Nauczycieli, Informatyka w Edukacji, Scratch Conference 2017 i 2018.

6. Hej, siema, dzień dobry… czyli o tym, jak się dobrze zaprezentować?

14 stycznia 2019 r. (poniedziałek), godz. 18.00
dr Sławomir Postek, psycholog

O sztuce prezentacji na pewno wielokrotnie już słyszeliście i zapewne nieraz uczestniczyliście w zajęciach praktycznych z tego tematu. Niezależnie od stopnia zaawansowania, w myśl zasady, że ćwiczenie czyni mistrza zachęcamy Was do udziału w tym spotkaniu, żeby przypomnieć sobie najważniejsze zasady, jakimi należy się kierować podczas występów publicznych, usłyszeć wskazówki i dobre rady, które mogą ustrzec Was przed prezentacyjnym faux pas, ale także praktycznie zmierzyć się z tematem.

Dr Sławomir Postek
Trener i doradca związany ze światem biznesu, edukacji i nauki. Nauczyciel akademicki i aktywny naukowiec, doktor nauk społecznych w dziedzinie psychologii. Zajmuje się różnicami indywidualnymi (m.in. osobowością, talentem, inteligencją emocjonalną) oraz psychologią organizacji i pracy (m.in. konsultingiem, coachingiem, motywowaniem, HRM). Od lat orędownik budowania systemów edukacyjnych i biznesowych opartego na twardej wiedzy i dowodach, do czego z niemałym powodzeniem przekonuje swoich uczniów i klientów. Przez ponad 20 lat aktywny instruktor ZHP w stopniu harcmistrza, współtwórca oraz zastępca kierownika Harcerskiego Instytutu Badawczego, który prowadzi badania dzieci i młodzieży harcerskiej i nieharcerskiej w kontekście współczesnych wyzwań wychowawczych. Do tej chwili HIB przebadał ponad 7000 młodych ludzi w Polsce i ponad 3000 w Europie. Autor kilkunastu międzynarodowych publikacji naukowych, prowadził sympozja naukowe na Uniwersytecie Harvarda i Uniwersytecie St. Louis. Odznaczony Medalem Komisji Edukacji Narodowej.

7. (Nie)weryfikowanie informacji w praktyce

30 stycznia 2019 r. (środa), godz. 18.00
Michał Giersz, dziennikarz

News – choć zdaje się być powszechny, naprawdę wartościowy występuje rzadko. Lubi się ukrywać, żyje krótko. Pokusa, by się nim podzielić zawsze jest duża, tym bardziej, że może go mieć na oku już ktoś inny. Co może się stać, gdy informacja tak „pali się w rękach”, że szkoda czasu na jej weryfikację? Jak – poza tym, że niecierpliwie – dziennikarze sprawdzają swoje newsy? Dlaczego, choć bywa, że się mylą, warto im zaufać?
O weryfikowaniu i – a może zwłaszcza – o nieweryfikowaniu informacji. Także o, czasem zabawnych, a czasem całkiem poważnych, skutkach nierzetelnej pogoni za newsem opowie dziennikarz Polsat News – Michał Giersz.

Michał Giersz
Rocznik 1983, prezenter i reporter stacji Polsat News i Wydarzeń telewizji Polsat. Od 2010 do 2015 roku związany z TVP Info, wcześniej przez 4 lata dziennikarz Programu 3 Polskiego Radia. W latach radiowych, pośród wielu zajęć, m.in. korespondent sejmowy, w telewizji – jak to reporter – człowiek od wszystkiego. Dla Polsatu News i Wydarzeń relacjonował m.in. przebieg referendum w sprawie Brexitu oraz wybory parlamentarne w Wielkiej Brytanii w 2017 roku, dla TVP – międzynarodowe wizyty najważniejszych polityków, prace parlamentu i Euro 2012, dla radiowej Trójki – śledził polskich kibiców w Klagenfurcie i Wiedniu w czasie Euro 2008, w poszukiwaniu tematów przemierzał Nowy Jork, Brukselę i zakątki niemal każdej części Polski. Relacjonował pierwsze edycje OFF Festivalu oraz festiwal Open’er.
Poza newsroomem maratończyk i miłośnik podróży do Azji Południowo – Wschodniej.